Пошто је послератној Југославији био потребан авион за брзу и лаку обуку пилота уз малу потрошњу горива то је Команда ваздухопловства почетком 1946. године расписала конкурс за његово решење.
Тако се родио пројекат БЦ-3 инжењера Бориса Цијана и групе његових сарадника. Прототип овог авиона под ознаком “Tип 215” завршен је 1947. године у фабрици Икарус. На основу усвојених примедби из извештаја пробних пилота, који су летели овим авионом, извршене су одређене преправке, побољшања као и дотеривања. Комплетан посао око израде серије од 80 авиона био је поверен фабрици “Утва” у Панчеву. Испорука готових авиона почела је 1949. године а укупно их је произведено 81, рачунајући и прототип. Авиони “Тројка” испоручивани су јединицама ЈРВ као и ВСЈ.
Макету авиона БЦ-3 “Тројка” у размери 1/72 производи домаћи Aeropoxy.
Макета је резинска и броји укупно 18 делова од којих су два прозирна.
Труп макете авиона изливен је интегрално са крилима и хоризонтални површинама.
У кутији се још поред делова за макету, налази и резински калуп поклопца кабине. Њега ћемо користити за правилно и прецизно исецање вакумираних провидних делова. Добијају се два поклопца кабинског простора. Један је резервни.
Крила, кормило правца као и хоризонталне површине, изливени су са јако финим и прецизним детаљима који су веома чисти и беспрекорни. Управо ови детаљи својом особеношћу обогаћују и оплемењују ову јако лепу макету “Тројке”.
Од осталих делова имамо вертикалац са кормилом правца, точкове стајног трапа, таблу са инструментима за летење, . . .
. . . вентури, пито цев, репни точак, седишта, командне палице, . . .
. . . ноге стајног трапа и елиса.
У кутији са деловима макете налази се и самолепљива маска у сребрној боји. На маскама су дати прецизно и детаљно исечени рамови за поклопац кабинског простора. Њих ћемо по исецању поклопца кабине, на тачну и праву форму, залепити на исту. Маске су дате у два примерка како би једну имали у резерви у случају да нам се приликом састављања макете деси нека непредвиђеност.
Уз макету “Тројке” добијамо и два омања листа са декалима. На једном се налазе ознаке ЈРВ док се на другом листу налазе по једна интрумент табла за прототипски и серијски авион, цивилна регистрација авиона који се налази у Техничком музеју у Загребу као и евиденцијски бројеви за још неколико авиона.
У свакој кутији макете “Тројке” добијамо и један ЦД на којем се налази неколико шема бојења и означавања, фотографије кабинског простора као и неколико фотографија овог авиона из периода његове летачке службе. Ту су још и историјат авиона, ТТ карактеристике као технички цртежи.
Макету препоручујем сваком ко се бави домаћом макетарском тематиком.
Срећно макетарење.